Waluty

Fulfilment sklepu internetowego - co to jest?

W branży e-commerce pojawił się nowy trend. Fulfilment - bo o nim mowa - to usługa polegająca na przejęciu magazynu firmy przez podmiot zewnętrzny. To oznacza, że wszystkie procesy magazynowe, a więc negocjacje z kurierami, zamawianie opakowań, obsługa zwrotów i wydawanie/przyjmowanie towarów do magazynu mogą zostać zlecone firmom obcym.

Fulfilment - korzyści dla zleceniodawcy

Profesjonalny fulfilment w sklepie internetowym pozwala na kompleksowy outsourcing logistyki do zewnętrznych specjalistów. Dzięki temu przedsiębiorca zyskuje możliwość praktycznie nieograniczonego skalowania swojego biznesu, bez konieczności ponoszenia rosnących kosztów obsługi magazynu. Nie bez znaczenia jest tu też czas, który można wykorzystać np. na promocję sklepu, zdobywanie nowych klientów itd. Fulfilment dla sklepów internetowych to także szansa na optymalizację własnych kosztów. Fakt, nie pozbywamy się ich, ale dostosowujemy je do swoich potrzeb. Można to łatwo zobrazować na przykładzie opakowań. Jeśli zlecamy podmiotowi obsługę pakowania, to zapłacimy tylko za te opakowania e-commerce, które faktycznie wykorzystujemy. Oczywiście w przypadku chwilowego wzrostu obrotów (peak sprzedażowy) zasoby wykonawcy zostaną dostosowane do naszych potrzeb, zapewniając nam pudełka kartonowe z logo w większej liczbie.

Innowacyjne metody sprzedaży

Dzięki usługom fulfilment sprzedaż sklepu internetowego może wejść na zupełnie nowy poziom jakości. Dzięki efektowi skali podmiot realizujący usługi może znacznie przyspieszyć proces obsługi zamówień i co najważniejsze — ograniczyć jego koszty. W grę wchodzą np. (standardowe w branży) dostawy jednodniowe, czyli same-day, a także inne rozwiązania dostosowane wyłącznie pod klienta. Fulfilment to także nowe kanały sprzedaży. Dzięki usłudze możemy rozpocząć sprzedaż towarów na zupełnie nowych platformach, dostosowując się w ten sposób do potrzeb rynku. Możemy bez obaw sprzedawać artykuły szczególnie narażone na uszkodzenia, gdyż profesjonaliści nie tylko je odpowiednio zapakują, ale też wykorzystają do tego celu wypełniacze do pudełek, których — uwaga — nie musimy przechowywać.

Autopromocja

Dzięki przeniesieniu na firmę zewnętrzną całego procesu magazynowego możemy przejść na wyższy poziom autopromocji. Wyobraźmy sobie, że mamy do dyspozycji opakowania kartonowe z logo, których ilość będzie zależna od wysokości sprzedaży. Oznacza to, że nie musimy samodzielnie zorganizować ich zakupu, gdyż hurtownia opakowań kartonowych zrobi to za nas. Co więcej, nawet najdrobniejsze szczegóły projektu będą zależały od nas!

Reasumując, fulfilment to ewolucja dropshippingu, w której zakres realizowanych usług jest znacznie szerszy niż dotychczas.


Powrót do wszystkich
Rozwiń stopkę Zwiń stopkę
Kliknij, aby zamknąć podgląd produktu