Waluty

Promocja Twojego biznesu: cukierni i pizzerii

W czasach, gdy marketing odgrywa coraz to większą rolę w życiu przedsiębiorstw, konieczne jest korzystanie z narzędzi reklamy wielopłaszczyznowej. Co ciekawe, niektóre z tych płaszczyzn mają dość zaskakującą etymologię. Tak jest chociażby z kartonami spożywczymi, do których pakuje się ciasto, a nawet pizzę. Owszem, również i one mogą być narzędziem marketingu.

„Zapraszamy ponownie” już nie wystarczy

W dobie ciągłego wzrostu ilości marketingowych bodźców zewnętrznych, ciągły kontakt z marką jest niezbędny do zachowania odpowiedniej płynności sprzedaży. Kartony na ciasto i pizzę to narzędzia reklamowe, które doskonale nadają się do tego celu! Nawet zwykły nadruk znaku firmowego sprzedawcy, pozwoli utrwalić w pamięci obraz danej marki. Klient korzystający z takiego opakowania, ma przed oczami ów znak jeszcze na długo po sfinalizowaniu transakcji zakupu.

Marketingowe dzieło sztuki

Ciągła ewolucja rozwiązań marketingowych sprawiła, że zwykły, prosty nadruk staje się coraz mniej atrakcyjny. Na rynku pojawia się coraz więcej spersonalizowanych opakowań, które kuszą wygodą i atrakcyjnym wzornictwem. Mało tego, przygotowuje się je w oparciu o określony schemat, który polega na:

- Stworzeniu indywidualnego projektu - korzystanie z nowych, kreatywnych rozwiązań projektowych, to esencja sprawnego marketingu. Kartony na pizzę i ciasto muszą zaskakiwać wzornictwem, etykietą, pomysłowością i kolorystyką. Muszą one też nawiązywać do wybranej branży i przedstawiać ją w ciekawy sposób.

- Dopasowaniu opakowania do kształtu produktu. Jest to trend, którym kieruje się większość cukierni i pizzerii. Odrębne opakowania dla ciastek, cukierków, tortów, połówki pizzy lub jej... pojedynczego kawałka zawsze oddziaływały na wyobraźnię klienta. W ten sposób można bardzo łatwo wyróżnić się na tle innych podmiotów.

- Niestandardowy sposób wykończenia. Uszlachetniony karton do pizzy (np. z powłoką laminowaną) z pewnością zostanie lepiej odebrany przez klienta, niż jego typowa, papierowa wersja. To samo zresztą dotyczy opakowań do ciast, które powinny być zabezpieczone przed działaniem wilgoci. Można też postawić na bardziej designerskie wykończenia, to jest tłoczenie, złocenie, a nawet lakierowanie punktowe.

- Pozytywne skojarzenia. Jeśli pudełko na ciasto ma odnieść sukces marketingowy, to musi ono nieść ze sobą pozytywny przekaz.

Najlepszą miarą skuteczności wybranego opakowania jest to, jak bardzo zachęca ono do zakupu wybranego dobra. Jeśli budzi ono pozytywne uczucia u sprzedawcy, to najprawdopodobniej zachęci ono do zakupu również potencjalnego klienta.


Powrót do wszystkich
Rozwiń stopkę Zwiń stopkę
Kliknij, aby zamknąć podgląd produktu