Jak wypełniacze wpływają na pierwsze wrażenie po otwarciu paczki przez klienta?
Obecnie większość sklepów prowadzi własną stronę internetową i umożliwia swoim klientom wykonywanie zakupów bez wychodzenia z domu. Jednak przed wysłaniem towaru konieczne jest jego zapakowanie, a wcześniej dobre zabezpieczenie, by nic nie stało się z nim podczas transportu. Dlatego przydają się wypełniacze do pudełek, które mogą mieć wpływ na wizerunek sklepu.
Rodzaje wypełniaczy
Firmy korzystają z najróżniejszych wypełniaczy. Przeważnie jednak spotyka się takie rodzaje jak:
- Skropak – jest to ekologiczny i bezpieczny wypełniacz. Daje najwyższą amortyzację, jest elastyczny, lekki, łatwo się go przechowuje, a gdy nie będzie konieczny, można go oddać do recyklingu. Inne eko wypełniacze do paczek to np. wełna drzewna, która wyglądem przypomina długie i cienkie wióry drewna.
- Bibuła do paczek – najczęściej wykorzystywana w przypadku prezentów i ubrań. Jest lekka i elegancka, ale jednocześnie ma niską wytrzymałość i odporność na wilgoć. Bardziej ekologicznym rozwiązaniem są ścinki z gazet, kartonów i niepotrzebnych dokumentów.
- Folia bąbelkowa – najpopularniejsze rozwiązanie w przypadku delikatnych produktów. Dobrze chroni, amortyzuje i zabezpiecza. Przy tym jest lekka, odporna na uszkodzenia i wilgoć. Obok niej często korzysta się z poduszek powietrznych.
Każdy rodzaj wypełniaczy posiada swoje wady i zalety oraz może być nieco inaczej postrzegany przez odbiorcę.
Zabezpieczenie przesyłki a wrażenie klienta
Każda firma dba o swój produkt. Chce, by w nienaruszonym stanie dotarł do klienta i by mógł mu służyć jak najlepiej. Wiele z nich myśli także o zewnętrznym wyglądzie przesyłki np. korzysta z firmowej taśmy. Jednak mało kto zdaje sobie sprawę, że ważna jest tez kwestia wypełniaczy.
Pusta przestrzeń powinna być dobrze wypełniona, dzięki czemu zapewniamy produktom większe bezpieczeństwo. Warto jednak maksymalnie dostosować wielkość kartonu do produktu, by nie doszło do sytuacji, gdy wypełniaczy jest więcej niż towarów. Klient postrzega wtedy firmę jako marnotrawiącą i bałaganiarską.
Z tego powodu też duża ilość skropaka czy wełny drzewnej nie będzie najlepszym pomysłem. Klient przeważnie nie ma co z nimi zrobić, a ich uprzątnięcie bywa czasochłonne, przez co wizerunek firmy na tym traci. Choć warto sięgać po ekologiczne rozwiązania, to w kwestii wypełniaczy lepiej sprawdzają się powietrze poduszki. Daje to o wiele bardziej estetyczny wygląd i wpływa na większe zadowolenie odbiorcy.
Okazuje się bowiem, że większość osób zwraca uwagę nie tylko na sam produkt, ale także to, w jaki sposób zostanie on zapakowany i przysłany.
Powrót do wszystkich