Logistyka w sklepie internetowym

Logistyka w sklepie internetowym to jeden z najważniejszych czynników funkcjonowania i odniesienia sukcesu. Nawet najładniej prezentujący się graficznie sklep z profesjonalnie sfotografowanymi produktami może nie odnieść sukcesu jeżeli dostawa towaru do klienta będzie horrendalnie długa. W tym artykule postaramy się zatem omówić najpopularniejsze dostępne obecnie rozwiązania logistyczne dla e-commerce jak i podać kilka wskazówek odnośnie samego pakowania towarów.

Logistyka w sklepie internetowym sposób pierwszy

Pierwszym podejściem do tematu logistyki jest posiadanie własnego magazynu. Jest to najbardziej oczywisty wybór w bardzo wielu przypadkach. Ty jako sprzedawca zamawiasz duże ilości towaru u swoich dostawców i przechowujesz je w swoim magazynie. Gdy klient dokonuje zakupu – produkt jest wysyłany bezpośrednio z twojego magazynu. W ten sposób jesteś w stanie znacząco skrócić czas realizacji zamówień oraz uniezależnić się od dostawców. Nie będziesz przecież sprzedawał produktu którego nie masz fizycznie na stanie. Zaletą tego rozwiązania jest  też fakt iż w przypadku zamawiania dużych ilości towaru u dystrybutora jesteś w stanie uzyskać bardziej konkurencyjną cenę.

Wady logistyki

Nie ma jednak róży bez kolców i takie rozwiązanie również ma swoje wady. Pierwszym jest zamrożenie sporej ilości gotówki w towarze, drugim konieczność posiadania i utrzymania powierzchni magazynowej.

Sposób drugi na logistykę w sklepie internetowym

Następnym pomysłem na rozwiązanie logistyki w sklepie internetowym jest model dropshippingowy, który zyskuje coraz więcej zwolenników w naszym kraju. Na czym polega dropshipping? Otóż to dostawca wysyła towar bezpośrednio do twojego klienta, a ty stajesz się wyłącznie pośrednikiem, który nie musi magazynować towaru. Dzięki temu twoim głównym celem jest skupienie się na czynnościach związanych z prowadzeniem sklepu www i jego reklamą.

Wady drugiego sposobu logistyki

Model ten nie jest jednak pozbawiony wad. Wszelkie koszty logistyczne leżą po stronie dostawcy więc twoje zyski będą automatycznie mniejsze. Nie masz też wpływu na to jak wygląda obsługa klienta pod względem wysyłki, a dostawca nie zawsze może dobrze wywiązywać się ze swoich zobowiązań.

Który zatem z modeli logistycznych powinieneś wybrać do swojego sklepu www? Jedno i drugie rozwiązanie ma swoje zalety jak i wady. Warto więc rozważyć w niektórych przypadkach użycie obu tych modeli podczas prowadzenia sklepu www.

Kartony, folia bąbelkowa, taśmy – jak zapakować przesyłkę

Jednak logistyka to nie wszystko. Również samo pakowanie paczek ma ogromne znaczenie. Jeżeli zatem będziesz posiadał własny magazyn i będziesz odpowiedzialny za wysyłkę towaru do klienta to warto sprawić aby towar który otrzyma zawsze docierał w nienaruszonym stanie i dobrze się prezentował. Z tego też względu dobrze jest zainwestować w wysokiej jakości pudełka oraz postawić na branding. Zabezpiecz również swój towar w folię bąbelkową, aby nie został uszkodzony podczas transportu. Firmowe opakowania czy też takie oklejone taśmą z logiem firmy lub nazwą marki będą stanowić bardzo miły dla oka dodatek, który klient z pewnością doceni. Warto też do środka wysyłanego towaru dodać liścik z podziękowaniem za zakupy oraz jakiś drobny, firmowy gratis.


Powrót do wszystkich
Rozwiń stopkę Zwiń stopkę
Kliknij, aby zamknąć podgląd produktu