Naklejki ostrzegawcze na przesyłki - jak poprawnie zapakować paczkę?
Podczas prowadzenia sklepu internetowego należy zadbać nie tylko o działania marketingowe w sieci oraz pozyskiwanie klientów. Równie istotnym obszarem działalności biznesowej jest ostatni etap procesu sprzedaży produktu, czyli sprawne i bezpieczne dostarczenie przesyłki do odbiorcy. Aby ta część cyklu sprzedaży mogła zostać sprawnie przeprowadzona, należy zadbać o takie pozornie mało znaczące, ale w rzeczywistości niezwykle istotne elementy jak na przykład ostrzegawcze etykiety na paczki. Przeczytaj poniższy tekst, by poznać więcej informacji na ten temat.
Dlaczego odpowiednie zapakowanie paczki jest niezbędne?
Naklejka ostrzegawcza na paczkę znacznie zwiększa prawdopodobieństwo, że przesyłka zostanie w bezpieczny sposób dostarczona do końcowego odbiorcy. Tego typu oznaczenie zawiera praktyczne informacje między innymi na temat zawartości paczki. Jest to szczególnie istotne w przypadku takich wrażliwych na zewnętrzne uszkodzenia mechaniczne towarów jak na przykład:
- przedmioty wykonane ze szkła oraz porcelany (zastawy stołowe, talerze, elementy ozdobne itp.),
- elektronika i sprzęty RTV (monitory, tablety, telewizory to tylko niektóre z tego typu produktów),
- towary kolekcjonerskie.
W takim przypadku ostrzegawczy etykiety na paczki pełnią przede wszystkim funkcję informacyjną. Wystarczy umieszczenie na przesyłce naklejki z ostrzeżeniem typu: „Fragile!”, „Ostrożnie!”, „Uwaga! Szkło!”, by kurier przewożący paczkę stał się znacznie ostrożniejszy podczas dostarczania jej do klienta
Kluczowe jest w tym przypadku wybranie jaskrawych etykiet. Dzięki temu informacja nie powinna zostać przeoczona przez kuriera.
Naklejki ostrzegawcze jako sposób na budowanie wizerunku przedsiębiorstwa
Naklejki ostrzegawcze to nie tylko sposób na ochronę paczki przed uszkodzeniem jej przez kuriera (aczkolwiek jest to bardzo ważna rola tego typu rozwiązań). Oklejenie przesyłki tego typu naklejką jest korzystne także z punktu widzenia budowania wizerunku marki jako solidnego sprzedawcy. Umieszczenie ostrzeżenia może sprawić, że klient poczuje się doceniony.
Naklejki ostrzegawcze wyposażone w logo przedsiębiorstwa-sprzedawcy to niezwykle istotny element szczególnie w przypadku sklepów działających wyłącznie w sieci. Pozbawione możliwości promocji, jakie wykorzystuje się w przypadku placówek stacjonarnych, sklepy online muszą wykorzystywać wszelkie sposoby na to, by wzbudzić w kliencie świadomość na temat danej marki. Etykieta ostrzegawcza z logotypem jest jednym z rozwiązań pozwalających na osiągnięcie tego celu.
Powrót do wszystkich