Waluty

Opakowania kartonowe a ochrona produktów w transporcie - jakie są najczęstsze problemy?

Pakowanie towarów do wysyłki może wydawać się mało skomplikowanym i dosyć prostym zadaniem. Niestety, wiele osób popełnia błędy, które skutkują uszkodzeniem produktu podczas transportu, a nawet jego zniszczeniem. Do jakich nieprawidłowości dochodzi najczęściej?

Używanie zbyt dużego kartonu

Przed zapakowaniem danego towaru, należy wziąć pod uwagę jego specyfikę. Złym pomysłem jest zapakowanie produktu w zbyt duży karton. Nie istnieje jedno, uniwersalne rozwiązanie odpowiednie do wszystkich zamówień. Zwykłe kartony nadają się do wysyłki mniej podatnych na uszkodzenia rzeczy. Jeśli chodzi o grube opakowania kartonowe, to będą one stanowiły dobrą ochronę np. dla przedmiotów szklanych czy elektronicznych. Przez zapakowanie towaru w zbyt duży karton zwiększa się ryzyko jego uszkodzenia. Dana rzecz może uderzać o ściany kartonu, a więc niezbędne okazuje się użycie większej ilości wypełniacza.

Brak zabezpieczenia towaru w paczce

Kolejnym częstym błędem jest nieużycie zabezpieczenia czy też jego zbyt mała ilość. Wypełniacze do paczek są niezbędną ochroną produktu. Karton można wypełnić różnymi materiałami jak folia bąbelkowa, papier makulaturowy, styropian. Co się stanie, jeśli nie użyjemy wypełniaczy? Wysyłany towar może ulec uszkodzeniu. Niezwykle ważna jest ochrona ostrych narożników, które są szczególnie narażone na ukruszenie, jak i mogą spowodować naruszenie innych wysyłanych rzeczy. W paczce nie może znajdować się luz, a produkty w niej nie powinny się przemieszczać. Problemem jest także nadużywanie wypełniaczy. Pudełka wypełnione ogromną ilością materiałów mogą kojarzyć się odbiorcom z marnotrawstwem i bałaganem, aniżeli odpowiednią ochroną towaru. Warto mieć to na uwadze, zwłaszcza ze względu na to, że coraz więcej osób troszczy się o środowisko.

Nieodpowiednia taśma klejąca albo źle sklejona paczka

Kartony do wysyłki muszą być odpowiednio zabezpieczone. Nieprawidłowo sklejone paczki mogą się podczas transportu otworzyć, co skutkuje wypadnięciem towaru. Taśmą pakową należy okleić wszelkie newralgiczne miejsca (zgięcia, łączenie). Oczywiście, użycie zbyt dużej ilości taśmy też nie jest dobrym rozwiązaniem. Klient może mieć wówczas problem z otwarciem przesyłki.

Nieużywanie etykiet informacyjnych

Jeśli wysyłamy przedmioty delikatne, elektroniczne, niebezpieczne, czy też przesyłka adresowana jest do innego kraju, wówczas zastosujmy specjalną etykietę informacyjną. Dzięki niej zamówienie będzie lepiej chronione przed uszkodzeniem. Nawet niewielkie błędy mogą skutkować stratami finansowymi. Właśnie dlatego, warto nauczyć się prawidłowego pakowania przesyłek.


Powrót do wszystkich
Czat udostępnia Firmao.pl CRM
Rozwiń stopkę Zwiń stopkę
Kliknij, aby zamknąć podgląd produktu