Waluty

Personalizacja doświadczenia zakupowego w sklepach internetowych

Personalizacja doświadczenia zakupowego w sklepach internetowych jest niezwykle istotna i ma duży wpływ na ostateczny sukces firmy. Korzystanie z personalizacji doświadczeń zakupowych pozwala na lepsze dopasowanie oferty do potrzeb klientów, co w naturalny sposób przekłada się na generowanie większych zysków.

Personalizacja w e-commerce - co warto wiedzieć?

Personalizacja w handlu elektronicznym jest szeregiem praktyk wykorzystujących dane klientów, co pozwala na lepsze poznanie oraz dopasowanie oferty sklepu pod ich gusta i potrzeby, co pozytywnie wpłynie na zwiększenie sprzedaży.

Przy personalizacji wykorzystywane są następujące dane:

  • preferencje,
  • demografia,
  • historia zakupów,
  • historia przeglądania,
  • wykorzystywane urządzenia.

Obecnie większość sklepów internetowych w personalizacji wykorzystuje pliki cookies - stąd też odwiedzając witrynę, pojawia się pytanie o możliwość skorzystania z nich. Personalizacja w handlu elektronicznym to tak naprawdę bardzo szerokie zagadnienie, obejmujące wiele kanałów pozwalających na dotarcie zarówno do obecnych, jak i do potencjalnych klientów.

Personalizacja doświadczenia zakupowego a pakowanie paczek w sklepie internetowym

Istnieje wiele sposobów na personalizację doświadczenia zakupowego w sklepach internetowych. Jednym z nich jest estetyczne i komfortowe dla klienta pakowanie wychodzących przesyłek.

W pakowaniu przesyłek w sklepie internetowym bardzo ważny jest materiał, jaki zostanie zastosowany do zabezpieczenia zawartości przesyłek w transporcie. Co zatem wybrać? Świetnie sprawdzi się karton fasonowy, solidny i trwały, najlepiej w różnych rozmiarach, aby z łatwością można było dopasować go do gabarytów zawartości. Jeszcze lepszym rozwiązaniem będą kartony z logo - to jeden ze sposobów na autopromocję sklepu internetowego. Jeżeli nie karton, to taśma z logo firmy. Zawsze warto umieszczać na opakowaniu w celach reklamowych logo sklepu, z którego pochodzi zamówienie.

Klient powinien mieć pewność, że jego zamówienie zostanie zapakowane w taki sposób, że w czasie transportu będzie całkowicie bezpieczne i dotrze do niego w nienaruszonym stanie. W tym celu należy zadbać o solidne opakowanie, które można dodatkowo zabezpieczyć (tu przydatna będzie folia stretch, skuteczna i niedroga). W przypadku delikatnych przedmiotów wnętrze opakowania również należy wypełnić - świetnie nada się tu folia bąbelkowa, można również zastosować eko wypełniacze do paczek.

Pakowanie dla klientów jest niezwykle ważne. Jeżeli przesyłka dotrze do nich nienaruszona, zapakowana solidnie i przyciągający wzrok sposób, jest duża szansa na to, że zadowolony konsument zrobi po raz kolejny zakupy w takim sklepie internetowym.


Powrót do wszystkich
Czat udostępnia Firmao.pl CRM
Rozwiń stopkę Zwiń stopkę
Kliknij, aby zamknąć podgląd produktu