Tektura - nowoczesny nośnik marketingowy
Współczesny marketing stara się łączyć tradycyjne kanały z tym, co nadal można uznać za innowację. Do pierwszej kategorii trzeba zaliczyć między innymi gadżety reklamowe, ulotki, billboardy czy reklamy emitowane w tradycyjnych mediach. Do drugiej zaś wszelkie działania związane z Internetem, w tym kampanie nieoczywiste, opierające się na viral czy buzz marketingu. Bez względu na rodzaj kampanii, nośnik czy grupę docelową świetnie mają się te kampanie (także będące zarazem informacyjnymi), które bazują na ekologii. Dziś na topie są zarówno produkty pozyskiwane w sposób możliwie jak najmniej uciążliwy dla środowiska naturalnego, jak i opakowania pochodzące z recyclingu. Do łask wrócił papier.
Synonim dbałości o naturę
Opakowania kartonowe są dziś odbierane jako ekologiczne, będące świadectwem świadomej konsumpcji. Minimalistyczna forma, niewielka masa i możliwość przetwarzania zużytych opakowań kartonowych to ogromne atuty. Stąd pudełka kartonowe stały się nośnikiem reklamowo-informacyjnym o szerokim zasięgu. Oczywiście od lat wiele produktów spożywczych pakowanych jest w opakowania tekturowe, ale to nie wszystko. Na znaczeniu zyskują opakowania zbiorcze, takie jak pudła kartonowe do wysyłki, jakie coraz częściej wykorzystywane są nie tylko w logistyce, ale też przejmują funkcję toreb na zakupy. Kartony są wygodne, lekkie, wytrzymałe i dzięki regularnym kształtom można wykorzystać ich pojemność w stu procentach.
Zwiększone zapotrzebowanie na opakowania z kartonu
Coraz wyższa popularność e-handlu sprawia, że wzrasta zapotrzebowanie na wytrzymałe i niedrogie opakowania. Kartonowe ze względu na różnorodność mogą właściwie sprostać oczekiwaniom wszystkich branż. Nawet delikatne produkty, jak elektronika, szkło czy ceramika, mogą być transportowane w ekologicznych opakowaniach. Do tego służą pudełka kaszerowane o zwiększonej odporności na czynniki mechaniczne. Ponadto wielu sprzedawców chętnie wybiera większe kartony kaszerowane, wkładając do nich dodatkowe zabezpieczenia (folię bąbelkową bądź separatory i wypełniacze tekturowe).
Kartonowe opakowania jako nośnik reklamy doskonale sprawdzają się w przypadku gastronomii. Przykładem są choćby te używane podczas rozwożenia pizzy – coraz rzadziej włoski specjał transportowany jest w zwykłych szarych opakowaniach, zamiast tego na popularności zyskują kartony z logiem marki czy firmy oraz danymi teleadresowymi.
Teraźniejszość i przyszłość marketingu bezpośredniego to także kartony do wysyłki. Owszem, zwykłe i szare mogą być równie praktyczne, ale te ze starannie dobranym nadrukiem prędzej dostaną drugie życie i będą wykorzystywane w gospodarstwie domowym. Logo marki czy produktu dzięki temu niemal bezwiednie utkwi w świadomości użytkownika. Warto to wykorzystać.
Powrót do wszystkich