Jaki wpływ na postrzeganie firmy przez klienta ma opakowanie?
Bardzo niewielu przedsiębiorców zdaje sobie sprawę z tego jak kluczowe znaczenie ma opakowanie w którym towar dociera do klienta. To w końcu od wytrzymałości opakowania zależy czy dany towar trafi w nienaruszonym stanie do klienta. Jednak to nie wszystko. Opakowanie może pełnić też bardzo ważną funkcję marketingową. Kto bowiem nie chciałby dostać opakowania z jego własnym imieniem? Podziękowaniami za dokonany zakup? W tym artykule postaramy się zatem bliżej przyjrzeć temu aspektowi opakowań. Postaramy się odpowiedzieć na pytanie jaki wpływ na postrzeganie danej firmy przez klienta ma opakowanie.
Nadruk na opakowaniach
Zacznijmy zatem od tego, że żyjemy w okresie gdzie branża e-commerce jest niezwykle konkurencyjna. Zatem wykorzystajmy każdy sposób. Spróbujmy zyskać chociaż odrobinę przewagi nad innymi firmami. To w konsekwencji może stanowić o naszym być lub nie być. Sposobem na zyskanie takiej przewagi jest właśnie odpowiednie opakowanie w jakim produkt trafia do klienta.
Dostarczenie produktu w spersonalizowanym opakowaniu daje klientowi poczucie iż obcuje z czymś wyjątkowym. Stworzonym specjalnie dla niego. Wszyscy w końcu pragniemy czuć się docenieni i wyróżnieni. Zazwyczaj przedsiębiorcy kojarzą tego rodzaju praktyki z personalizowaniem opakowań jako rzecz wyłącznie z obszaru marek premium. Jest to jednak błędne postrzeganie sprawy. Coraz częściej można bowiem zaobserwować, że marki odzieżowe czy też producenci gadżetów z powodzeniem wykorzystują potencjał jaki drzemie w spersonalizowanych opakowaniach. Indywidualne opakowanie stanowi bowiem sposób na to aby pokazać charakter naszej marki, sprawić iż klient nas polubi i będzie wiązał z nami miłe wspomnienia. Opakowanie będzie zatem narzędziem do budowania lojalności klientów wobec naszej marki czy też firmy. Pomoże znaleźć odpowiedzieć na pytanie jaki wpływ na postrzeganie firmy przez klienta ma opakowanie?
Czy to ma sens?
Zastanówmy się zatem jak podejść do tematu projektowania spersonalizowanych opakowań. Pudełka mogą zatem być kolorowe lub też zawierać jakiś zabawny przekaz. Można też postawić na minimalizm i zdecydować się na standardowe pudełka z nadrukiem przedstawiającym logo naszej firmy. Wszystko zależy od tego jaki obraz naszej firmy w oczach klientów chcemy wytworzyć. Czy zależy nam aby marka była kojarzona z radością, zabawą czy też raczej ma nasuwać na myśl klientowi profesjonalizm.
Warto zaznaczyć, że mimo iż koszt wprowadzenia spersonalizowanych opakowań wydaje się na początku straszny to może on się bardzo szybko nam zwrócić. Po pierwsze zamówienie dużej ilości tego rodzaju indywidualnych pudełek z nadrukiem znacząco pozwoli obniżyć koszt ich wprowadzenia, a po drugie zdobycie lojalności klienta sprawi, że chętniej wróci on do nas dokonać kolejnych zakupów generując w ten sposób zysk, który z łatwością pokryje poniesione na opakowania koszty.
Podsumowując inwestycja w spersonalizowane opakowania jest niezwykle korzystna z kilku powodów. Klienci bardzo mocno doceniają wszelkie przejawy troski o detale, pudełko z firmowym logo buduje zaufanie do marki oraz pozwala nam wyróżnić się na tle konkurencji.
Jeżeli zatem szukacie sposobu na to aby polepszyć sprzedaż w swoim sklepie www to inwestycja w pudełka z nadrukiem może okazać się strzałem w dziesiątkę. A wpływ na postrzeganie firmy przez klienta będzie zdecydowanie przyjemniejszy i bardziej profesjonalny.
Powrót do wszystkich